Jdi na obsah Jdi na menu
 


Základní pojmy

  • Sešit (Workbook): je soubor, který obsahuje jeden nebo více listů. V sešitu můžeme listovat pomocí oušek listů v levé spodní části okna.
  • List: každý nový sešit obsahuje 1 nový list (ve starších Excelech jsou listy 3), počet listů v jednom sešitu je omezen velikostí paměti. Do sešitu můžeme další listy přidávat a také je odstraňovat. Listy lze libovolně přejmenovat.
  • Buňka (Cell): je nejmenším a zároveň nejdůležitějším nosičem informace, je z nich složen každý list v Excelu. Buňka je políčko mřížky, do kterého uživatel může vepsat data nebo vložit funkci. Každá buňka má v listu svou jedinečnou adresu.
  • Sloupec: je soubor svislých buněk označených písmeny podle abecedy.
  • Řádek: je soubor vodorovných buněk označených čísly.

 

 

 

Zdroj: Učebnice excelu pro 7.třídu